Het kantorennet

mrt 1, 2020

Onze strategie 2020 – 2025

Enkele maanden geleden gaf onze directie hun visie op de komst van het kantorennet en Belfius Connect. Ze noemden het ‘een model voor het bankieren van de toekomst‘.

Fysieke agentschappen, digitale toepassingen en Belfius Connect samenvoegen is een sleutel tot succes…

Tegelijkertijd vernamen we dat er kantoren zullen sluiten, dat de liberoploeg verdwijnt en dat er een verder afbouw van VTE’S komt…

Het door de directie voorgestelde plan zal nochtans van de medewerkers alweer heel wat flexibiliteit, inspanning, bijscholing en ‘change‘ vragen en dat terwijl er zich nog dagdagelijks heel wat problemen stellen. We denken dan vooral aan het schrijnend personeel tekort, haperende IT en tools, gebrek aan kwalitatieve ondersteuning en opleiding.

De collega’s werken zich dagelijks te pletter om onze klanten de dienstverlening te garanderen die zij verdienen. Klanten die nog altijd meer vertrouwen hebben in mensen van vlees en bloed dan in een app…. De statistieken geven ons hierin gelijk !

BBTK- Setca vraagt aan onze directie dat de topprioriteit in strategie 20 – 25 naar onze mensen gaat. We vragen respect en erkenning voor de inspanningen, opnieuw vreugde en fierheid op de werkvloer, werkbaar werk en zeker een gezonde balans tussen werk en privé.

Het is duidelijk: GEEN afbouw VTE’s, personeel is nodig om de strategie te kunnen waarmaken ! GEEN uurroosters van 7 tot 22 uur, GEEN zondagwerk ! Een oplossing voor de telefonie en de gebrekkige IT ! NU ! REALISTISCHE OPJECTIEVEN die rekening houden met de ‘echte‘ behoefte van de klant !

2020 is ook een jaar van sociale verkiezingen waarbij je zal gevraagd worden om je vertegenwoordigers te kiezen in de sociale organen. Wij hopen jouw vertrouwen en jouw stem te winnen !!

Voor BBTK-SETCa blijft de strijd voor het welzijn van onze mensen onze prioriteit, vroeger, nu en in de toekomst.

Uw ploeg BBTK-SETCa (ABVV-FGTB) Belfius