Belfius is voortdurend op zoek naar hooggekwalificeerde nieuwe profielen om zijn troepen te versterken. Daarom zoekt de bank te innoveren om deze nieuwsgierige, ideeënrijke, technologisch geschoolde talentvolle jongeren te verleiden.
Om ze aan te trekken worden diverse middelen ingezet, zoals het imago van de bank waarmee de jongeren zich zouden moeten kunnen vereenzelvigen, …
HET probleem: de jongeren aan zich binden!
Wat stelt Belfius vast? De jonge talenten blijven niet. De bank leidt ze op, zet in op nieuwe technologieën, maar … ze verlaten het schip. De ene na de andere!
Waarom? Bekijken we eens wat er gebeurt …

Zorgt de bank voor een aangename werksfeer?
Zorgt de bank voor een echt evenwicht tussen beroeps- en privéleven?
Staat de mens centraal in de HR-strategie?
Komt HR haar beloftes (promoties, verantwoordelijkheden, …) na?
Wat willen de jongeren?
Coaching en follow-up.
Inachtneming van hun vernieuwende ideeën.
Een draagbare werkdruk..
Een aantrekkelijk en in de tijd competitief loonpakket.
Nakomen van de aangegane verbintenissen.
Je hebt het goed gezien: BBTK-SETCA wil toekomstgericht werken, zal blijven luisteren naar de jongeren en zal ze blijven helpen bij het uitbouwen van hun carrière.
Heb je vragen? Wens je bijkomende informatie? Stuur dan een mail naar feedback@red4you.org spreek een van onze afgevaardigden rechtstreeks aan.
