De telefonie is en blijft een kantoortaak die zonaal georganiseerd wordt, een taak waarvan de directie zich bewust is dat die heel wat werkdruk veroorzaakt in de kantoren.
Prioritair voor de bank blijven de inkomende oproepen van de Gold & Silver klanten. Voor 2022 zal men de objectieven – naar analogie met de Comm V kantoren – verlagen. Voortaan verwacht men een antwoordratio van 90% voor Gold en 75% voor Silver.
Er worden geen objectieven vastgelegd voor de andere klanten, maar de doelstelling blijft uiteraard zo veel mogelijk gesprekken op te nemen. Deze lagere objectieven moeten ook toelaten om wat meer ademruimte te creëren tijdens de transitieperiode.
De directie onderzoekt nog of het mogelijk is extra externe ondersteuning te bieden voor de kantoortelefonie tijdens de transitieperiode.
BBTK-SETCa zal dit zeker verder opvolgen, kantoor telefonie blijft voor ons een bijzonder aandachtspunt.
Mini-afspraken
Belfius kiest ervoor om blijvend te werken op afspraak. Om de korte afspraken, veelal servicing gericht zijn, efficiënter te kunnen afhandelen, wordt een nieuw online boekingssysteem geactiveerd. De klant /prospect zal via ‘Microsoft Bookings’ (link via de Belfius site of via google te openen) een korte afspraak kunnen maken in 2 tot max 3 vooraf bepaalde kantoren per zone. Per tijdslot van 30 min zullen max 5 klanten een afspraak kunnen boeken. Een eerste evaluatie van dit systeem is voorzien in februari.
BBTK-SETCa hoort graag van jullie hoe dit in jullie zone georganiseerd wordt en verloopt. We zullen in functie van jullie opmerkingen dit onderwerp zeker kort opvolgen.
Status transitieplan
De directie gaf een overzicht van de status van het transitieplan. De meeste zones zitten ‘on track ‘.
Enkel zones Antwerpen Noord en Leuven Duffel zijn gewisseld in timing, daar er nog onvoldoende medewerkers connect gevonden zijn voor Zone Antwerpen Noord.
HR-topics: vacatures en expertenfuncties
Verder kregen we een overzicht van ingevulde en openstaande vacatures binnen C2N. Men is nog steeds zoek naar nieuwe medewerkers.
De directie gaf ook de procesinformatie over de expertenfuncties binnen C2N.
Dit omvat:
• Functiebeschrijvingen valideren;
• Personeelsplan per zone finaliseren;
• Openstellen vacatures> dit is voorzien medio februari 2022;
• Selectieproces en beslissing.
RAPA-actieplan
Er werd ook kort teruggekomen op het RAPA (risicoanalyse binnen het kantorennet), de komende maanden zal dit steeds een item zijn op de commissie C2N en gaan we een overzicht krijgen van de lopende of geplande acties nationaal en zonaal.
De directie zal de eerste 6 maanden van 2022 zonale RAPA workshops organiseren waar iedere medewerker van de zone kan aan deelnemen.
Deze fysieke workshop bestaat uit:
• De communicatie van de resultaten van de RAPA van de respectievelijke zone;
• Het brainstormen omtrent implementeerbare verbeteringen;
• Het omschrijven van concrete (in de zone) te implementeren acties > RAPA-actieplan van de zone.
Uitrol van laptops voor bedienden
Ten laatste tegen eind maart 2022 zou elke kantoormedewerker een eigen laptop moeten hebben. Er is daarnaast ook overeengekomen dat elk kantoor 2 vaste PC’s heeft en extra 1 pc per veelvoud van 6 medewerkers. Indien er in een zone een dringend te kort is, dan kan contact worden opgenomen met de directie van C2N om een oplossing te zoeken.
———————————————————————————————————————————————
Mochten jullie vragen/bemerkingen hebben of meer informatie wensen, kunnen jullie natuurlijk steeds contact opnemen met één van onze afgevaardigden of via kantorennet@redbel.be
De volgende vergadering van deze commissie zal doorgaan op maandag 7 maart 2022. Jullie punten zijn natuurlijk ook steeds welkom.
Indien jullie graag zelf willen deel uitmaken van onze ploeg in de commissie ‘C2N’, zijn jullie natuurlijk ook steeds welkom en laat je maar iets weten.
Jouw ploeg BBTK-SETCa
