Sinds 11 mei 2022 is er een opheffing van de Covid19-maatregelingen.
Belfius is teruggekeerd naar de normale werking. U kunt het volledige dossier vinden via deze link.
Een advies wordt gevraagd aan de verschillende fracties betreffende de maatregelen die nog van kracht zijn (zetels en kantoren).
BBTK-SETCa gaf volgend advies:
Op 20/05/2022 werden wij in kennis gesteld van de voorwaarden die Belfius in het kader van Covid-19 in haar gebouwen (zetels en kantoren) wenst toe te passen.
Concreet stelt de directie de volgende modaliteiten voor:
- Hoofdzetel en regionale zetels
Liftcapaciteit : terugkeer naar het pre-Covid regime..
Schoonmaak : terug naar het pre-Covid regime. Er blijven echter gels en andere ontsmettingsmiddelen beschikbaar.
Onnodige affiches worden verwijderd. De A/B-posters op de burelen blijven behouden zodat deze, indien nodig, snel opnieuw kunnen worden hergebruikt. De affiches met instructies over “handen wassen” en het maximum aantal personen in de DMR XS-rooms blijven ook behouden.
De CO2-meettoestellen blijven ook behouden. De kwaliteit van de binnenlucht is immers belangrijk voor de concentratie, de vermoeidheid, … (en dus niet enkel voor Covid).
Mededeling aan de medewerkers in de hoofdzetel om de BT 3 en BT4 te gebruiken voor de maaltijden.
- Kantoren van het gesalarieerde net
Alle Covid-maatregelen worden afgeschaft.
Op basis hiervan brengt BBTK-SETCa een positief advies uit, met dien verstande dat het eenieder vrij staat een mondmasker te dragen indien hij zulks noodzakelijk acht.
Zoals u reeds heeft kunnen lezen op InSite zal het bedrijfsrestaurant opnieuw haar deuren openen op maandag 30 mei.
Vanaf dat moment zal iedereen een vrije toegang (geen poortjes) hebben tot het restaurant en passeert hij/zij eerst langs de digitale kassa. Je maakt een keuze en betaalt via bankkaart of maaltijdchequekaart. Nadien gaat men naar de toog van zijn/haar keuze.
Men zal 4 keuzes aanbieden:
- Dagschotel (keuze van de dag) bestaande uit soep, hoofdgerecht, dessert en water) voor de prijs van 6,91 €
- Commercieel menu van vis
- Commercieel menu van vlees
- Commercieel menu veggie
Bij de commerciële menu’s heeft men de keuze uit soep, hoofdgerecht en dessert of slechts één gang.
De prijzen variëren:
- Soep, hoofdgerecht en dessert: 11,20 €
- Hoofdgerecht: 9,40 €
- Soep: 2,50 €
- Dessert: 2 €
Het aanbod van de menu’s zal voorlopig telkens wijzigen op maandag en donderdag.
Activiteitenrapport Building 2021
De directie geeft een overzicht van de realisaties uitgevoerd door Building Management in 2021.
- De nieuwe regionale zetels in Gent Sint-Pieters en Namur Combattants. In dit laatste gebouw heeft Belfius zijn ESG-beleid geïmplementeerd (zonnepanelen, elektrische laadpalen, …).
- De verhuis van Corona Direct & Caring People naar de Belfius Toren.
- Oprichting van een nieuwe Control Room (02 222 55 55 in geval van nood) in de BT en een Facility Service Desk toegankelijk via 02 222 50 00.
- Nieuw cateringbedrijf (ISS) voor de Belfius Toren (BT 3 en BT 4) en Namur Combattants.
- Evolutie van BeWoW naar BeTeams : nieuwe indeling van het meubilair.
- …
BBTK-SETCa wil graag de verschillende betrokken partijen bedanken die hebben meegewerkt aan de realisaties van deze projecten.
Enquête Wellbeing
De directie onderstreept het belang van deze enquête en nodigt iedereen uit hieraan deel te nemen. De periode voor deelname werd verlengd tot 31/05/2022.
Varia
Tips & Tricks voor mei 2022
- Beschikbaarheid van de lokalen van de medische dienst.
U kan alle informatie vinden via deze link.
Nuttige contacten
In geval van problemen moet de medewerker onderstaande nummers contacteren want elke oproep wordt opgevolgd via een ticketnummer. Indien nodig kan BBTK-SETCa op basis van deze oproepen tussenkomen om een oplossing te vinden.
02 2225555 | Dringende interventies (BT): medische problemen, persoon opgesloten in de lift, beginnende brand, gaslek, … De rode telefoons die zich op elke verdieping van de Rogiertoren bevinden staan in rechtstreeks contact met de Veiligheidscel. Adres voor de hulpdiensten: André Bertulotstraat 1 te 1210 Brussel |
02 2224000 | Hello HR: certificaten, attesten, specifieke vragen, Covid-19, … |
02 2225000 | Facility Services Helpdesk: technische problemen (verstopte toiletten, airco, verlichting, ontbrekend materiaal zoals o.a. bussen ontsmettingsgel, lege koffiemachines, …) |
02 2228000 | IT problemen (helpdesk): paswoorden, materiaal, programma’s, … |
Ter herinnering: sinds juli 2021 bestaat er een “tool” om een incident te melden of een interventie te vragen: Facility Service Desk Portal. U kan deze tool gebruiken via deze link.
Als u het gevoel hebt dat u het bos door de bomen niet meer ziet of dat u uw stress niet meer onder controle kunt houden, kunt u steeds in alle vertrouwelijkheid een gesprek aanvragen met een vertrouwenspersoon van het netwerk psychosociale hulp of gratis en vertrouwelijk (zelfs anoniem) contact opnemen met het externe EAP via het nummer 0800/84 84 1.
———————————————————————————————————————————————
Heb je vragen of wil je bijkomende informatie? Stuur een mail naar cpbw@redbel.be of spreek rechtstreeks één van onze afgevaardigden aan.
Ben je geen lid en wil je onze publicaties ontvangen, laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar BBTK-SETCA@belfius.be
Als één van je collega’s geïnteresseerd is in onze publicaties, aarzel dan niet om ze naar hen op te sturen.

Volgende vergadering: donderdag 23 juni 2022
BBTK-SETCa afgevaardigden voor het CPBW
- Effectieve leden : Peter Geerts (coördinator) – Nancy Fabre – Dominique Deltour – Youssef Bahjaoui – Christophe Ruiz-Garcia – Liliane De Lantsheer – Dieter Milleville
- Plaatsvervangers: Benoît Nauts – Isabelle Paepen – Nadia Verbanck – Martine Van Opstal – Grégory Piret – Martine Hella – Sylvie Nedved