Bereikbaarheid van Connect en de kantoortelefonie
De bereikbaarheid blijft onder druk staan en in functie hiervan wordt de oefening gemaakt of het opportuun is de openingsmomenten van het IP in grote kantoren te verruimen.
De directie maakt de oefening nationaal, bij een beslissing zullen zowel de kantoren van C2N als de commv’s de uitrol moeten respecteren. De directie hoopt binnen een tweetal weken een plan te kunnen voorleggen.
BBTK-SETCa volgt dit nauw op en zal een eventuele uitrol dan per zone opvolgen.
BBTK-SETCa merkt op dat de werkdruk en de reeds gevraagde flexibiliteit voor de CA’s zeer hoog is.
De directie is zich bewust van deze problematiek en beseft dat er meer waardering moet komen voor deze functie en zeker voor het deel servicing.
Er werd, zoals verwacht, bekend gemaakt dat de uitrol hybriditeit voor L&I en S&I verder wordt uitgesteld. Er is momenteel geen toegevoegde waarde om deze nu op te starten. Dwz dat er ten vroegste vanaf 2026 een uitrol zal gebeuren. Voor medewerkers die vandaag in deze functies reeds hybride werken en zij die in Connect deze functie uitvoeren – maar wel lokaal werken – zal dit gevolgen hebben. De directie bekijkt met elke betrokken groep medewerkers de gevolgen maar is er van overtuigd dat een eventuele “negatieve” impact zeer beperkt zal zijn.
BBTK-SETCa zal de betrokken medewerkers contacteren en indien nodig individueel tussenkomen.
Adherence
In een tweede luik van de commissie volgde er een technische infovergadering over “Adherence”. Er werd een detail gegeven over de werking van WFM en hoe collega’s in Connect, hun tijd en taken moeten registreren.
Vooral voor de hybride medewerkers is het strikte kader van Connect een hele aanpassing. Elke flexibiliteit die ze kennen tijdens het uitvoeren van kantoortaken valt weg. Vakanties moeten lange tijd op voorhand aangevraagd worden en er moet niet alleen rekening gehouden worden met Connect, maar ook met bezetting in de kantoren.
De vele verschillende procedures en de strikte planning zorgt bij de medewerkers voor stress en weinig werkvreugde tijdens het uitvoeren van een Connect taak.
De directie heeft begrip voor de reactie van de medewerkers, maar argumenteert dat voor een ‘call center‘ een strikte planning nodig is. Zowel de directie als de verschillende fracties wensen verder te zoeken naar oplossingen/aanpassingen om de Connect taak aantrekkelijker te maken.
BBTK-SETCa wenst graag de ideeën van de betrokken werknemers hieromtrent te vernemen zodat deze verder kunnen worden meegenomen in de volgende commissies over dit thema.
Functies Expert Beleggen en Expert Private Banking/Private Banking
Er zal opnieuw een selectieronde gestart worden voor de functies Expert Beleggen en Expert Private Banking/Private Banking. Er zijn geen maximum aantallen per zone bepaald. Elke medewerker die kan aantonen de expertise en de klanten te hebben voor deze functie kan hiervoor solliciteren.
Men zal dezelfde selectieprocedure volgen als het voorbije jaar.
Volgende commissie C2N op maandag 11 december 2023.
————————————————————————————————————————————–
Mochten jullie vragen/bemerkingen hebben of meer informatie wensen, kunnen jullie natuurlijk steeds contact opnemen met één van onze afgevaardigden of via kantorennet@redbel.be
Indien jullie graag zelf willen deel uitmaken van onze ploeg in de commissie ‘C2N’, zijn jullie natuurlijk ook steeds welkom. en laat je maar iets weten.
Alle artikels kan je terugvinden op onze website www.redbel.be
