Verslag van het CPBW van 22 juni 2023

jun 26, 2023

Catering & Masterplan

De Directie geeft een update over deze twee belangrijke onderwerpen.

Catering
Er is een globale analyse aan de gang. Alle aspecten worden doorgelicht. De Directie neemt binnenkort contact met ons op.

Masterplan

De Directie deelt mee dat de analyse nog gaande is en dat zij rekening houdt met verschillende parameters: de reorganisatie van Directies, de sluiting van bepaalde verdiepingen, de noodzaak om teams samen te brengen, aanwezigheidspieken, ….

BBTK-SETCa vraagt de Directie of ze rekening heeft gehouden met de reacties van de medewerkers, aangezien we een aantal klachten ontvingen (gebrek aan plaatsen op piekdagen, gebruik van niet-ergonomische burelen, ….).

De Directie antwoordt dat zij contact heeft opgenomen met alle Corporate Officers zodat zij hun behoeften konden meedelen.

BBTK-SETCa is bezorgd over het gebrek aan grote vergaderzalen voor de equipes.

De Directie antwoordt dat zij zich ervan bewust is van dit probleem vormt en dat ideeën worden bestudeerd om grotere vergaderzalen te creëren.

Advies : beschikbaar stellen van ontsmettingsmiddelen

BBTK-SETCa geeft haar advies.

Evaluatie van de Week Welzijn 2023

De Directie geeft een stand van zaken rond de welzijnsweek die in april plaatsvond via sessies in de Belfius Tower en online.

Het objectief was:

  • Verhogen van het werkplezier en het persoonlijke welzijn van de medewerkers zodat ze zich goed voelen;
  • Verbetering van de mentale en fysieke gezondheid op en buiten het werk door middel van verschillende activiteiten.

Om dit te bereiken werden er 3 thema’s weerhouden:

  • Mentale gezondheid;
  • Fysieke gezondheid;
  • Ontspanning en recuperatie.

De evaluatiescores waren zeer positief. De Directie zal deze welzijnsweek in 2024 herhalen.

BBTK-SETCa wijst erop dat vorig jaar sommige inschrijvers niet zijn komen opdagen. Hoe was dit in 2023?

De Directie antwoordt dat er dit jaar zeer weinig afwezigheden waren.

BBTK-SETCa vraagt zich af waarom de Workout niet in het activiteitenprogramma is opgenomen.

De Directie antwoordt dat dit een uitstekende suggestie is en steunt dit idee.

BBTK-SETCa wijst erop dat vakantieperiodes soms verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië. Wordt hiermee rekening gehouden?

De Directie antwoordt dat dit een belangrijk punt is waarmee inderdaad rekening moet worden gehouden.

BBTK-SETCa wil graag iedereen bedanken die heeft geholpen bij het organiseren en uitvoeren van de activiteiten in het kader van dit project.

Vertrek van Guy Schellinck

Guy Schellinck, preventieadviseur, vertrekt met pensioen. De sociale partners geven een dankwoord vanuit het gemeenschappelijk front.

Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk (IDPBW)

De Directie is verheugd te kunnen aankondigen dat Carine Van Gorp weldra het team van preventieadviseurs zal vervoegen.

BBTK-SETCa wenst haar veel succes in haar nieuwe functie.

Nuttige contacten

In geval van problemen moet de medewerker onderstaande nummers contacteren want elke oproep wordt opgevolgd via een ticketnummer. Indien nodig kan BBTK-SETCa op basis van deze oproepen tussenkomen om een oplossing te vinden.

02 2225555Dringende interventies (BT): medische problemen, persoon opgesloten in de lift, beginnende brand, gaslek, …
De rode telefoons die zich op elke verdieping van de Rogiertoren bevinden staan in rechtstreeks contact met de Veiligheidscel.
Adres voor de hulpdiensten: André Bertulotstraat 1 te 1210 Brussel
02 2224000Hello HR: certificaten, attesten, specifieke vragen, Covid-19, …
02 2225000Facility Services Helpdesk: technische problemen (verstopte toiletten, airco, verlichting, ontbrekend materiaal zoals o.a. bussen ontsmettingsgel, lege koffiemachines, …), …
02 2228000IT problemen (helpdesk): paswoorden, materiaal, programma’s, …

Ter herinnering: sinds juli 2021 bestaat er een “tool” om een incident te melden of een interventie te vragen:

Facility Service Desk Portal.

Als u het gevoel hebt dat u het bos door de bomen niet meer ziet of dat u uw stress niet meer onder controle kunt houden, kunt u steeds in alle vertrouwelijkheid een gesprek aanvragen met een vertrouwenspersoon van netwerk psychosociale hulp of gratis en vertrouwelijk (zelfs anoniem) contact opnemen met het externe EAP via het nummer 0800/84 84 1.

Kantorennet en regionale zetels

  • Kantoren : psychosociale hulp en Helpdesk
    Naast het netwerk psychosociale hulp of EAP hebben de medewerkers van het kantorennet specifieke gesprekspartners die instaan voor de ondersteuning van hun collega’s en om eventuele problemen door te geven : de Welzijnsambassadeurs.
    Op het niveau van Immo kunnen de agenten eventuele problemen melden via deze link.

  • Regionale hoofdzetel: Immo Helpdesk
    Op het niveau van Immo kunnen de medewerkers van de regionale zetels problemen melden via deze link.

Alle gebruikte afkortingen zijn te vinden in onze woordenlijst.

——————————————————————————————————————————————————————

Heb je vragen of wil je bijkomende informatie? Stuur een mail naar cpbw@redbel.be of wend je rechtstreeks tot één van onze afgevaardigden.

Ben je geen lid en wil je onze publicaties ontvangen, laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar BBTK-SETCA@belfius.be

Als één van je collega’s geïnteresseerd is in onze publicaties, aarzel dan niet om ze naar hen op te sturen.

Alle artikels kan je terugvinden op onze website www.redbel.be

Volgende vergadering: donderdag 31 augustus 2023

BBTK-SETCa afgevaardigden voor het CPBW

  • Effectieve leden : Peter Geerts (coördinator) – Nancy Fabre – Dominique Deltour – Youssef Bahjaoui – Christophe Ruiz-Garcia – Liliane De Lantsheer – Dieter Milleville
  • Plaatsvervangers: Benoît Nauts – Isabelle Paepen – Nadia Verbanck – Martine Van Opstal – Grégory Piret – Martine Hella – Sylvie Nedved